Hvis helhetlig uttrykk er viktig er arbeidstøy noe for deres firma! Det ser alltid pent ut når de ansatte i en servicebedrift hvor man kommer inn som kunde har tydelig og helhetlig antrekk i for eksempel en butikk. Det er enkelt for kunden å vite hvem de kan vende seg til og spørre om hjelp, og det gir en trygghet i følelsen at det er «offisielle» personer tilstede.
Arbeidstøy med logo sterker samhørigheten med de ansatte, og det sterker også varemerket deres. Spesiellt tydelig er dette i bedrifter som arbeider ute hos kunde, hvor den ansatte er eneste representant hos kunden og kanskje kommer inn i hjemmet for å gi service. Da vil rene, pene og godt egnede klær sende positive signaler om varemerket deres til kunden, og i tillegg gi trygghet i at det er en person fra bedriften som kommer.
Noen bransjer har krav på arbeidsklær, feks byggindustri, renhold og skipsindustri. De som jobber er ikke nødvendigvis de som ønsker å gå i blå klær, men vil uttrykke seg med farger og mønstre men fortsatt vise frem tilhørigheten til bedriften. Det er nå mulig takket vare stor utvikling på klesmarkedet for arbeidstøy de siste årene, og det finnes store valgmuligheter for de bedrifter som ønsker.
Hvis arbeidstøyet har en godt plassert logo vil de gi eksponering av varemerket deres for mange mennesker. Og selv om man ikke ser for seg yttertøy som arbeidstøy så vil riktig utvalgte yttertøy gi ekstra eksponeringsmuligheter . En frakk med varemerket deres på blir oppfattet som ett meget offisielt klesplagg som synes godt. En frakk eller jakke i dressmateriale sender ut noen signaler, og en jakke i funksjonsstoff sender ut andre signaler – muligheterna er uendelige!