Profilklær

Profilklær dekker et bredt spenn av markedsføringsprodukter og kan være nesten hva som helst. Hva slags profilklær dere velger sier mye om firmaet deres, og et godt valgt klesplagg med en velplassert logo på vil få god eksponering hos kunder og ansatte. Hvis kvaliteten er god sender det ut positive signaler som vil bli assosiert med produktene deres.

Enkelte profilprodukter er veritable storselgere som aldrig går ut av tiden. Penn, kopper, vannflasker, og det mest populære – klær. Profilklær som holder god kvalitet kommer til å bli brukt mange ganger og gir stor eksponering av merkevaret deres. Svettebånd og T-skjorter vil synes godt i gymmen (sammen med en vannflaske med logo på blir effekten enn større), luer og refleksvester eksponeres for de store massene som går i løypene både vinter-og sommer, og mer kostbare profilklær som skjorter, jakker og hettegensere kan gis bort til ansatte som dere setter ekstra pris på.

I noen yrker er det vanlig med bruk av noe slags uniform. For å få arbeidstakere synlig som en representant for bedriften ut mot kunden kan det være pent og praktisk å ha en enhetlig antrekk for de ansatte. Yrkesklær med bedriftens logo på sterker varemerket og sterker samhørigheten mellom de ansatte. Varemerket eksponeres godt ut mot de som møter de ansatte, feks kunder som tar imot servicepersonnell i hjemmet sitt, bilselgere som må skille seg ut fra kjøpere i butikken, og ansatte i dagligvarebutikker.

Det kanskje ikke er en selvfølge, men yttertøy er viktig før eksponeringen og helhetligheten, og kan brukes i mange forskjellige varianter.